Park,Si-Sa Professor
- Major
Tourism Science
- office 0352
- Contact064)754-3137/82-64-754-3137
- E-mail smiletour@jejunu.ac.kr
- Homepage http://smiletour@jejunu.ac.kr
The cradle of student growth, a university that creates new values
As a leading educational institution on Jeju Island, the College of Economics & Commerce has contributed to the national and regional economic development by fostering talented individuals. Jeju has worked to establish itself as a Free International City pursuing globalization, and is in dire need of business leaders who have an international sensibility, creativity, and an enterprising spirit.
The College of Economics & Commerce makes concerted efforts to nurture competitive human resources in the era of globalization through teaching a high-quality curriculum in well-equipped educational facilities while offering various scholarships and training programs to attract the best talent.

Park,Si-Sa Professor
Tourism Science
| Career and thesis | |
|---|---|
| Education | Ph.D. in Tourism, Hanyang University, Korea |
| Major career | Professor, Dept of Tourism Management, Silla University |
| main paper | -2002 A Study on the Emerging Cruises in the Tourism Industry |

| Career and thesis | |
|---|---|
| Education | Ph.D. in Recreation, Park and Leisure Studies University of Minnesota, Twin Cities, MN, USA
|
| Major career | Local Finance Plan Review Committee Member,Jeju Special Self-governing Province
|
| main paper | 그랜드 제너레이션의 소비자 특성이 프리미엄 가격 지불의도에 미치는 영향에 관한 연구
주요저서
|
| Career and thesis | |
|---|---|
| Education | Ph.D. in Tourism, Hanyang University, Korea |
| Major career | Vice Dean, College of Economics & Commerce |
| main paper | 2008 Relationship between Convention Destination and Venue: The Case of Jeju Special Self-Governing Province and ICC JEJU 2008 A study on satisfaction among Expo participants with a Cross-cultural view: Case of 2007 ASTA Destination Expo Jeju 2006 A Content Analysis of Articles on Event and Festival Appeared in Korean Tourism Journals: A Review of Papers in 1995-2004 Period 2003 Partnership Between Professional Convention Organizers and Hotel Companies: Decision Factors and the Outcome 2003 A Study on Cooperation Plan among Stakeholders of Jeju Free International City Propel Policies |

| Career and thesis | |
|---|---|
| Education | Ph.D. of Hospitality and Tourism management, Purdue University |
| Major career | Graduate Instructor, Purdue University |
| main paper | 2019 Interface effects of online media on tourists' attitude changes, Tourism management perspectives Book Chapters |

| Career and thesis | |
|---|---|
| Education | 英國 Sheffield Hallam University PhD in Organisation and Management
|
| Major career | 제주대학교 경상대학 관광경영학과장 및 대학원 주임교수(현)
|
| main paper | 2019,03 소유형태에 따른 한국호텔 기업 노동조합의 역할과 조직공정성, 노동조합 유효성의 관계 연구
|

| Career and thesis | |
|---|---|
| Education | 美國 Kansas State University 호텔관광경영학박사
|
| Major career | 한양대학교 관광학과 연구교수
|
| main paper | 2022 Travel decision determinants during and after COVID-19: The role of tourist trust, travel constraints, and attitudinal factors, Tourism Management, 88.
|

| Career and thesis | |
|---|---|
| Education | 美國 Texas Tech University 호텔관광경영학 박사 |
| Major career | 2021 Functions of Currency before and after COVID-19: Is Bitcoin Sustainable for Tourism?. Sustainability, 13(24), 13572-13589. |
| main paper | 2021 Functions of Currency before and after COVID-19: Is Bitcoin Sustainable for Tourism?. Sustainability, 13(24), 13572-13589. |

| Career and thesis | |
|---|---|
| Education | 美國 Temple University, 경영학박사, Hospitality 서비스경영 전공
|
| Major career | Assistant Professor, Marketing in Business Department, Goldey-Beacom College
|
| main paper | Choe, Y., Baek, J., & Kim, H. (2023). Heterogeneity in consumer preference toward mega-sport event travel packages: Implications for smart tourism marketing strategy. Information Processing & Management, 60(3), 103302.
|

Kim,Young-Nam Adjunct Professor
관광학(관광경제,관광전략,관광마케팅)
| Career and thesis | |
|---|---|
| Education | 제주대학교 관광학박사(관광경영학과)
|
| Major career | (주) 제주김녕미로공원 대표이사(현)
|
| main paper | 2025 관광의 경제적 유출과 대응 전략: 문헌 및 사례 중심 분석
2022 농어촌마을의 지역사회 기반 관광 거버넌스 형성 요인 중요도 분석: 제주 세화마을을 중심으로 2021 코로나19 前 오버투어리즘 현상과 대응 정책에 관한 고찰 연구 : 문헌탐구방법론을 중심으로 2021 AHP를 활용한 해양레저관광 활성화 정책 우선순위 분석: 제주특별자치도를 중심으로 2021 웰니스관광 동기 분석을 통한 제주 오름 관리 방안 2021 The effects of gamification on tourist psychological outcomes: an application of letterboxing and external rewards to maze park 2020 제주 관광의 장기 수요변화 특성과 수요예측에 관한 연구 2020 코로나 19 위험 인식과 낙관적 편향에 관한 탐색적 연구 : 제주 방문 관광객을 중심으로 2020 관광지 방문객의 지각된 가치, 관광지 이미지, 만족, 재방문의도 간 구조적 관계: 제주관광지를 중심으로 2020 뉴노멀(New Normal) 2.0 시대의 관광: 코로나19 유행 기간 제주 방문 관광객 IPA 결과를 중심으로 2020 관광목적지 PR 효과 촉진을 위한 커뮤니케이션 전략: 해석수준 이론을 중심으로 2019 지역주민의 복합리조트 산업영향인식이 태도와 지지도에 미치는 영향: 제주 지역을 대상으로 2018 컨벤션센터 내부마케팅이 종사자의 직무만족과 조직몰입에 미치는 영향: 서비스 품질 평가의 조절효과 2017 제주지역 관광지 유형별 지각된 가치와 가격 공정성간의 영향관계 2016 미로공원 방문객의 내재적 동기, 플로우 및 만족 간의 관계에 관한 연구 - 자기결정성이론을 중심으로 - 2014 지역관광 중 정보욕구, 탐색 및 만족에 관한 연구 2012 플로우(Flow)이론을 적용한 테마파크 방문객 만족도 평가 연구 -미로공원을 대상으로- 2012 기후변화와 관광에 관한 인식 연구 -제15차 기후변화협약 참석자들을 대상으로- 2011 지역축제 참가자의 지역특산물 구매행동 -제주 들불축제를 중심으로- 2009 The effects of nonverbal communication on tourist satisfaction in small & medium sized museum service 주요 저서 관광자원관리 2024 |

| Career and thesis | |
|---|---|
| Education | 경기대학교 관광학박사 |
| Major career | (현)제주한림공원 대표이사 |
| main paper | (2020)빅데이터를 이용한 제주도 무사증에 관한 네트워크 분석 |

Yang, ji-seon Adjunct Professor
생태관광
| Career and thesis | |
|---|---|
| Education | 2018.3-2021.9 제주대학교 관광경영학과 석사 |
| Major career | 현) 2007.5 농업회사법인 휴애리(주) 대표이사 |
| main paper | (2021)생태관광지 관광경험이 방문객 관광만족과 재방문의도에 미치는 영향조절효과 |

| Career and thesis | |
|---|---|
| Education | Ph.D. in Business Administration, Sejong University |
| Major career | President, Jeju Development Institute, Jeju, Korea. |
| main paper | Huh, Hang Jin et al, A comparison of competing theoretical models for understanding acceptance behavior of information systems in upscale hotels, International Journal of Hospitality Management, 28, pp.121-134. |
| Career and thesis | |
|---|---|
| Education | Ph.D. of Business management, University of Texas |
| Major career | - TA & Lecturer, University of Texas |
| main paper | 2017 Relationship of the Brand Personality of Jeju Island as a Tourism Destination, Tourist`s Self-Congruity and Overall Satisfaction: Focused on the mediating effect of self-congruity |